Ubytek płynu chłodzącego w O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olejek
    Ambiente
    • 2006
    • 121

    Ubytek płynu chłodzącego w O1

    Czyli ustalone rozumiem? Czwartek 12.03.09 godz 19.00 parking na M1 przy NESTE. Obecny
    http://keeprockin.art.pl/‎
  • kajacek
    Drive
    • 2005
    • 66

    #2
    Ubytek płynu chłodzącego w O1

    Witam

    Od 2 tygodni zauważłyem dziwny objaw w mojej O1 1,9 TDI 110 KM ASV - mianowicie po postoju w garażu (po dłuższym okresie postoju - ok. 2 dni) zaczęła zapalać się kontrolka od temperatury płynu chłodzącego; sprawdziłem poziom - był na minimum, dolałem płynu G12 i problem zniknął na tydzień...

    W ubiegłym tygodniu sytuacja się powtórzyła (znowau kontrolka i minimalny poziom w zbiorniczku) - dolałem płyn i było OK...

    Wczoraj żonka (gdy chciała pojechać Octavią) zauważyła, że kontrolka się zaświeciła :shock: - oczywiście nigdzie już nie pojechała...

    Nie sprawdzałem jeszce poziomu płynu, ale najprawdopodobniej jest to samo - za mało płynu... Wygląda na to, że dolewka płynu wystarcza na tydzień (a w tygodniu robimy ok. 300 - 400 km tym samochodem)

    Moż mi powiedzieć, co może być tego przyczyną - czy jest to coś prostego do sprawdzenia, czy trzeba jechać do mechanika???

    Trochę mnie zaczyna niepokoić ten ubytek...

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      jesli nie widac wyciekow , w srodku nie ma dziwnego zapachu z nieszczelnej nagrzewnicy - zapewne uszczelka pod glowica puszcza

      Komentarz

      • Romekm76
        Rider
        • 2008
        • 392
        • Opel

        #4
        mozemy gdybac ale czy sprawdziles dokladnie kazde polaczenie wezy gumowych czy niema wycieku chocby malutkiego bo po rozgrzaniu silnika ten wyciek moze byc i napewno jest wiekszy.Teraz jest juz zachlodno aby tyle plynu w tak krotkim czasie odparowalo. Takze rekawy do gory i latarka w reke i szukaj przecieku albo sladu po nim. pozdrawiam :wink:
        Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
        Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
        A mówiła mama -
        "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
        http://campaign.scania.com/v8/

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Popatrz czy na złączkach przewodów chłodniczych nie robią się gdzieś strupy koloru czerwonego. A przy wymianie rozrządu zmieniałeś pompę? Bo często pompy też ciekną. A może nawet któryś wąż mógł pęknąć.
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • kajacek
            Drive
            • 2005
            • 66

            #6
            Zamieszczone przez mroko
            Popatrz czy na złączkach przewodów chłodniczych nie robią się gdzieś strupy koloru czerwonego. A przy wymianie rozrządu zmieniałeś pompę? Bo często pompy też ciekną. A może nawet któryś wąż mógł pęknąć.
            Jeszcze nie wymieniałem rozrządu - moja Octa ma dopiero 65 000 km na liczniku

            Komentarz

            • eX
              Elegance
              • 2006
              • 980

              #7
              mozesz sprawdzic rowniez czy nie rozszczelnila sie chlodnica od frontu, po rogach na dole.

              Komentarz

              • mroko
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 659
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                To szukaj po przewodach i połączeniach. Ewentualnie może być jeszcze chłodnica oleju tylko wtedy to z reguły olej idzie do płynu.
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz

                • kajacek
                  Drive
                  • 2005
                  • 66

                  #9
                  Zamieszczone przez eX
                  mozesz sprawdzic rowniez czy nie rozszczelnila sie chlodnica od frontu, po rogach na dole.
                  Ale wtedy mialbym chyba jakieś wycieki na podłodze w garażu, a nic nie widzę ...

                  OK, ogarnę się trochę i pójdę sprawdzić te przewody

                  Komentarz

                  • eX
                    Elegance
                    • 2006
                    • 980

                    #10
                    kajacek, wlasnie w tym problem w jednej occie byly delikatne naloty po rogach chlodnicy i nigdzie sladow nie zostawiala. sprawdzic mozna to akurat dosyc proste i malo czasochlonne pozdr

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      mi tez cieknie jak sie okazalo chlodnica a nie pod glowica i widac to po dluzszej jezdzie za chlodnica sie poci.. uszczelniac sie da?
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • marekzu
                        L&K
                        • 2007
                        • 1412
                        • Superb II combi (3V5)

                        #12
                        Lepiej nie uszczelniac a wymienic - bo mozna sobie cos innego przez przypadek uszczelnic

                        Komentarz

                        • alfee
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 2583

                          #13
                          Ja miałem to samo. Czyli ubytki płynu po dynamicznej jeździe. Wyciek tak mały, że przy spokojnym użytkowaniu nie ubywało płynu. Wsypałem do układu pół miarki proszku uszczelniającego i problem znikł. Więc może Tobie też pomoże.
                          Alfee
                          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                          Kawasaki ER5 :-)

                          Komentarz

                          • eX
                            Elegance
                            • 2006
                            • 980

                            #14
                            uzywalem srodka STOPLEAK czy jakos tak starszym aucie w ktorym tez ciekla chlodnica i faktycznie pomoglo, ale w octavce znalazlem zamiennik za 260zl (chlodnica, wymienilem od razu termostat i plyn wiec wszystko nie bolalo tak bardzo

                            Komentarz

                            • grejan
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 104

                              #15
                              Sprawdz kolor plynu chlodniczego czy sie zmienil i czy np przy rozgrzanym silniku jak odkrecisz korek zbiornika wyrownawczego plynu czy poziom w zbiorniku sie zwiekszy czy zmniejsza. Mozesz jeszcze na rozgrzanym silniku i zapalonym odkrecic zbiorniczek i zobaczyc czy pojawiaja sie jakies babelki powietrza w zbiorniku. Wtedy uszczelka pod głowicą.

                              Komentarz

                              • Zibi
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 491

                                #16
                                Ostatnio dotknal mnie podobny problem - plyn podczas jazdy znikal
                                Robil to jednak w o wiele zywszy sposob - wystarczalo 40 km

                                Mozliwe miejsca puszczania koledzy juz przedstawili
                                U mnie to byl gumowy wezyk nad czujnikiem temperatury plynu chlodzacego

                                Dwa hinty:
                                Wycieku zwlaszcza tak malego nie zobaczysz - u mnie plyn parowal w ciagu jakis 15-30 min
                                Czy korek od zbiorniczka wyrownawczego odkreca sie tak jak zwykly korek czy tez syczy i wyrownuje cisnienie ?
                                U mnie dopiero po wymianie wezyka doszlo do mnie, ze to uklad podcisnieniowy i te zalecenia co do odkrecania korka maja sens

                                Pozdrawiam
                                Zibi

                                Komentarz

                                Pracuję...